Weegclubforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Crebster's dagboek 2023: Op naar mijn streefgewicht met Dieet Pro

Ga naar beneden

Crebster's dagboek 2023: Op naar mijn streefgewicht met Dieet Pro Empty Crebster's dagboek 2023: Op naar mijn streefgewicht met Dieet Pro

Bericht van Crebster do jan 12, 2023 11:47 am

Goedemorgen lieve mensen,

Crebster's dagboek 2023: Op naar mijn streefgewicht met Dieet Pro 1f38a Welkom in mijn nieuwe dagboek!  Crebster's dagboek 2023: Op naar mijn streefgewicht met Dieet Pro 1f389

Ten eerste iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar. Het jaar begon voor mij een beetje in mineur, vandaar dat ik wat later hier ben gaan schrijven.
De eerste dagen van zo een nieuw jaar vind ik zo .. ja, hoe moet ik dat omschrijven. Het is zo een contrast, die saaie nieuwsjaardag en de warme, gezellige,
feestdagen daarvoor. Dat gevoel begint dan al na de kerstdagen als Sky Radio Christmas Station gelijk ermee ophoudt.
Nu moeten we weer 347 dagen erop wachten. Nee hoor, ik heb genoten en wachten gewoon het allemaal weer af. Alles op zijn tijd.

Met de jaarswisseling was het thuis heel rustig. Oudejaarsavond vond ik vreselijk met al die rot muziek op tv en dat geschreeuw.
Dat opgelegde vrolijk zijn... ik was er niet voor in de stemming. Wel lekker gesmuld van de oliebollen en advocaat met slagroom.
Had ook tijdens de kerst een mooi cadeau gehad van onze Duitse vrienden.
Die mochten we pas oudejaarsavond openmaken... en het was... een fotoalbum van onze vakantie in Egypte. Was gelijk emotioneel.
Zo lief, dan mis ik hun ook gelijk. Hoop ze dit jaar nog wel een keer te zien, maar ja... het is allemaal erg prijzig.

Zondag 1 januari 2023... Een nieuw jaar en een nieuw begin. Dat vind ik dan wel weer zalig. Weer een mooi fris en gezond jaar ervan maken.

Maandag 2 januari begonnen aan de shakes en... naar notaris in Zoetermeer gegaan en daarna naar mijn zus voor een bakkie. We moesten akkoord tekenen, zodat broer de zaken van moeder
kan regelen. Dan ga ik meestal ff langs zus. Konden we gelijk elkaar een goed nieuwjaar wensen. Ze had sokken gebreid, zo mooi. Ook voor mijn man uit dat boek
van die mannen die breien. Wat kan zus mooi breien, zo goed gelukt. Het zijn wollen sokken en die zijn zo lekker warm.  Lief toch?

Donderdag 5 januari ben ik naar mijn oude vriendin een bakkie wezen doen en haar een mooi nieuwjaar gewenst. Ze was verkouden, maar... ik heb afstand gehouden.
Ben niet ziek geworden, gelukkig. Ze had een reep witte chocolade, heeft ze altijd, maar... niet genomen... sterk geweest. Ze vond het niet leuk, maar ik hield mijn poot stijf.

Vrijdag 6 januari heerlijk weer gefietst naar Spijkenisse, het leek wel lente. Het was de eerste keer van het jaar dat we samen gingen fietsen. Leuk geslaagd. Nieuwe
spijkerbroek, want mijn oude bewaar ik voor de vakantie. Die rekt dan zo lekker mee als je wat bent uitgezet. Ook lekkere col gekocht voor mijn man. We hadden het al
een keer gezien, maar nu was ie nog 5 euro afgeprijsd ook. Ha ha ha... Ook nog naar het pretpark gegaan... de kringloopwinkel. Leuke t-shirts gescoord. Nog een merk ook
voor nog geen 2 euro.

Zaterdag 7 januari pas het kerststalletje en de kerst uit huis gehaald. Moeder liet haar stalletje altijd staan tot 6 januari, dus die traditie wil ik erin houden. Had dit jaar
geen kerstboom. Dat haalt zoveel licht uit huis als ie voor het raam staat en buiten dat. Ik had er zo geen zin in. Het beviel ons prima. Huis zo versierd, dat het niet benauwd.
Ik was vroeg op en ging gelijk aan de slag. Moest wel een traantje laten toen het stalletje weer weg ging, maar... voor je het weet... Gelijk het huis helemaal gedaan.
Nu was ik zo wijs dat mijn man gelijk daarna mijn rug masseerde en ja.. ik was de pijn voor.

Zondag 8 januari was mijn eerste grote wandeling en manlief keek weer voor het eerst dit jaar het voetbal.
Ik ben toen gaan wandelen, ruim 8 km. Als ik nu maar rechte paden opzoek, dan gaat het uitstekend. Voelde me gelijk weer vrolijker worden en dankbaar.
Ook na de wandeling heeft mijn man me gelijk gemasseerd en weer geen pijn in de middenrug. Dat gebeurt zo geleidelijk aan en na de afwas kan ik niet meer lopen. Bah!

Maandag 9 januari zijn we naar Hellevoetsluis gefietst en 's avonds hebben we weer een fijne vakantie geboekt naar Turkije voor 3 weken. Heb al dagen zitten zoeken en gevonden.
Geen resort, want je verveelt je een ongeluk na een week alleen maar eten en liggen bakken in de zon. Lekker dichtbij Alanya en via Gazipaza komen we aan, geen lange transfer.
Maar wat is het allemaal knetter duur geworden.  Dus extra genieten, want ik weet niet of we zo vaak nog gaan per jaar.

Dinsdag 10 januari kreeg ik een telefoontje van zus. Ze hebben moeders en vaders spullen gefotografeerd en filmpjes gemaakt
voor de familie. Zo kunnen we uitzoeken wat we nog graag zouden willen hebben en dan zet zij ze klaar, samen met broer.
Er zaten toch leuke spullen bij, helemaal vergeten. Dan gaan er ook zoveel flitsen door je hoofd van vroeger. Ik ervaar dat als heel prettig.
Zie mijn vader voor me en mijn moeder. Ach, wat mis ik ze, maar wat heb ik een fijne tijd gehad vroeger. De band met mijn moeder werd
pas later heel close. Ik woonde ook niet in de buurt en toen mijn zussen stierven, waar ze zoveel mee om ging, ben ik vaker naar moeder gegaan.
Ze ging zo graag bakkies doen... gelukkig een prachtige tijd gehad. Vind het nog steeds ongelooflijk dat ik moedertje nooit meer zult zien.

Woensdag 11 januari bij mijn vriendin geweest en bakkie gedaan, die is geopereerd aan haar knie.
Het gaat stukken beter. Wat mooi dat dat allemaal kan, zo een nieuwe knie.

Donderdag, 12 januari, vandaag dus,  ga ik vanmiddag weer naar mijn oude vriendin. Elke donderdag ga ik haar bezoeken. Ik vind haar zo eenzaam. Die middag liggen
mijn oren van mijn hoofd. Hele mooi verhalen die ze verteld. Elke donderdag weer, soms herhaling, maar ach... ik vind haar zo lief, ook een moedertje
voor mij. Ze is 92 jaar!

Tja, dan het afvallen. Met ups en downs. Het gaat nog niet zo goed als ik zou willen, maar... er is weer wat vanaf na oud en nieuw en de meeste tussendoortjes laat ik staan.
Het komt er zeker niet aan. Dat is al netjes, maar... ik wil slank op vakantie. Goede drijfveer. Nu nog mijn schat overtuigen om geen koffiebroodjes, speklapjes
en andere rotzooi mee te nemen van de Lidl, zo lekker. Ik ben er niet extra van aangekomen, er was zelfs een ons af vanmorgen. Maar het hadden er meer
kunnen zijn. Heb nog twee dagen... lol!

De Eetmeter heeft nu ook weer een nieuwe optie, ook zo leuk. Mijn nieuwe balans. heet het. Dat heb ik gelijk ingevuld en mijn doel gesteld.
Nu vul ik toch wel dagelijks die Eetmeter in, dus dat is geen probleem. Weet meestal wel wat ik wil gaan eten voor bijna
een week. Het bewegen gaat ook steeds beter, alleen is er nu zoveel wind. Dan kan ik niet fietsen met die rug, ook al heb ik een elektrische fiets.
Moet er enorm voor boeten, dus ff wachten op beter weer? Morgen is het droog, maar ook heel veel wind. Zo heerlijk, haren in de wind...
Maar om al die dagen niet te bewegen... dan maar naar mijn fitness zaaltje hier.

Wens iedereen een hele fijn dag en tot later...
Crebster
Crebster

Aantal berichten : 166
Registratiedatum : 23-05-22
Leeftijd : 62
Woonplaats : Brielle

https://dini.actieforum.com/t48-crebster-s-sprintje-1-van-2023-o

Terug naar boven Ga naar beneden

Crebster's dagboek 2023: Op naar mijn streefgewicht met Dieet Pro Empty Re: Crebster's dagboek 2023: Op naar mijn streefgewicht met Dieet Pro

Bericht van Crebster zo jan 22, 2023 11:18 am

Hallo dagboek,

Hier mijn wekelijks bericht. Het gaat best wel goed, maar ik vind het resultaat een
beetje tegenvallen. Heb heel vee nee gezegd tegen snoeperij, dus dat zit er al wel goed in.
Maak best gezonde keuzes nu.
Moet ook iets meer gaan bewegen als de rug het toe staat. Dat neem ik me deze week voor.
Mijn nieuwe balans is ook tevreden van Voedingscentrum, wat wil je nog meer.

Manlief is van de week naar de huisarts geweest en alles wat zo prima... ze kon haar ogen niet geloven
dat mijn man ook nog zo jong oogt. Ze schatte hem 10 jaar jonger. Laughing
De uitslagen van het bloed en zijn bloeddruk... als een jonge God.

Dat zegt genoeg, toch? Gezond leven, mensen!
Niet roken, niet drinken,vers eten, gewone porties, geen bewerkte toestanden als het ff kan.
Na 18:00 uur niet meer eten, alleen water, thee of koffie. Goed en voldoende slapen to ongeveer 8 uur en dan pas om 9:00 uur aan het ontbijt.
Nou, dan krijg je dit resultaat. Whoehahaha...

We gaan er weer voor het de nieuwe week, heb er zin aan. Doe jullie best, wie dit dagboek leest.
Crebster
Crebster

Aantal berichten : 166
Registratiedatum : 23-05-22
Leeftijd : 62
Woonplaats : Brielle

https://dini.actieforum.com/t48-crebster-s-sprintje-1-van-2023-o

Terug naar boven Ga naar beneden

Crebster's dagboek 2023: Op naar mijn streefgewicht met Dieet Pro Empty 71,3 kg

Bericht van Crebster za jan 28, 2023 7:15 am

Zaterdag 28 januari 2023,

Yes... 4 ons eraf. Lekker bewogen en toch af en toe wat lekkers.
Ik ben blij.
Straks naar de familie, dan krijg ik mijn erfstukjes van vader, moeder en zusjes.

Fijne nieuwe week allemaal.
Crebster
Crebster

Aantal berichten : 166
Registratiedatum : 23-05-22
Leeftijd : 62
Woonplaats : Brielle

https://dini.actieforum.com/t48-crebster-s-sprintje-1-van-2023-o

Terug naar boven Ga naar beneden

Crebster's dagboek 2023: Op naar mijn streefgewicht met Dieet Pro Empty Re: Crebster's dagboek 2023: Op naar mijn streefgewicht met Dieet Pro

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum